Alla inlägg den 26 december 2009

Av Carina - 26 december 2009 12:30

Då din mamma vaknar på natten vill jag att Knoll sparkar så jag vet att där är liv. Nu är väl det så att den bebisen sover och inte är intresserad av att sparka men din mamma kan inte somna om ifall det inte kommer en spark. Lägger mig direkt på mage så de ska bli obekvämt och ibland kommer det lite liv från magen men ibland somnar din mamma om av trötthet. Så är det sen hela natten, vaknar jag vill jag ha en spark i belöning. I natt drömde jag dessutom att jag var hos barnmorskan och hon sa att visst är de döda barnen de bästa? Jag har också väntat tvillingar och trodde den ena hade dött men det visade sig att båda levde och då blev jag så besviken… Nu är det så att vi har en otroligt underbar barnmorska som aldrig skulle säga något sådant men i drömmen är allt verklighet. Kom på att vi ska nog bestämma en tid hos henne, mest för att prata och kanske för att få magen mätt.


Vi diskuterade magen idag. Den var som en hård ballong då jag skulle gå på toa och din pappa sa att den kommer att bli större. Hur mycket plats tar Totta egentligen? Kommer allt vattnet vara kvar? Kommer magen att bli större hela tiden eller kommer kurvan att minska? Vi ska nog skriva upp lite frågor till doktorn.

Din mamma var så hungrig och jag gick upp före din pappa igen. Det låg en halv macka färdig i kylen som din mamma inte åt igår så den tog jag och la mig i soffan. Din pappa kom sen med bättre frukost, nyvärmda bullar och en kopp te.


Jag har ont i magen idag med. Det snurrar i din mammas huvud om det är farligt. Borde jag åka till doktorn? Det mal hela tiden i huvudet och det är extra skönt idag då Knoll sparkar. Efter frukosten vilade vi, vi är trötta och det gäller ju att passa på när man kan på dagarna.


Vi gjorde oss i ordning och åkte till din morfar. Nu är all snö borta och det är helt grönt på åkrarna och alla gräsmattor är synliga. Det är bara snöhögarna kvar. Trist… din mamma hade ändå hoppats på att det skulle ligga längre men din pappa fick i alla fall skotta i Skåne och det är en bedrift.


Det var trevligt hos din morfar, vi åt jättegod mat och även din mamma åt mycket idag. Det är ett bra beröm. Vi fikade efter maten och fick goda julkakor. Din mamma älskar din morfars mandelmusslor, nästa år ska din mamma också baka. Då ska jag minsann må bra. Även om vi har varit i Riga, förhoppningsvis ska jag må bättre. Det gäller att börja med magpillerna innan vi åker dit… det blev ju inga pepparkakor i år. Din pappas fru önskar sig alltid din mammas pepparkakor för de är tunna och goda. I år gick det inget vidare men pepparkaksbaket men hon fick pepparkakor i alla fall men jag sa att hon inte fick smaka dem förrän vi gått. Hon fick också kasta dem om hon vill men behövde ju inte berätta.


Senare på kvällen hade vi julklapps utdelning och sen satt vi bara där och pratade. Din mamma hoppades på att Knoll skulle sparka till så din morfar kunde känna men inte. Tänk att Knoll gör ingenting på beställning. Hade ont i magen där på kvällen och det var skönt att sitta i soffan för att vila lite. Det är ju lättare att koppla bort magontet då man gör annat. Det är lättare då det är bara din mamma och Knoll, då kommer tankarna mycket lättare. 


Klockan var rätt så mycket då vi körde hem. Det är ju ändå då det är skönt att det är plusgrader ute och inte halt väder.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards