Alla inlägg den 3 december 2009

Av Carina - 3 december 2009 10:00

I natt vaknade din mamma och väntade på att klockan skulle ringa. Tyckte de var ljust där nere och väntade men ingen klocka ringde. Till slut kollade jag på klockan och då var den 03.05 och det var bara till att somna om. Din mamma är så täppt i näsan så det är ibland svårt att få luft och därmed svårt att sova. Somnade i alla fall om och sov sen tills det var dags att vakna, vaknade visserligen lite nu och då men inte så jag förblev vaken.


Klockan ringde och vi låg kvar en stund, din pappa är trött… men till slut gick han upp och fixade frukost. Han fick lite bråttom för han ska ha intervjuer på jobbet idag. Din mamma åt en macka och drack vällingen och sen somnade jag om igen. Hade som vanligt svårt att vakna sen igen. Vaknade till slut och satte på Bonde söker fru. Spelade in den igår så din pappa kunde se på det han ville. Ser jag det kommer jag nog att vakna. Försökte äta upp andra mackan med det var inte aktuellt. Det gick inte att svälja utan mådde istället illa. Så jag fick vänta en timme till innan jag fick ner resten av frukosten. Låg ända tills klockan var nästan 12 för jag måste ju överleva jobbet idag. Ska göra nya intervjuer idag och sen ska vi bestämma vem som får jobbet.


Pratade med Anna på förmiddagen. Vi skickade en pepparkaksklänning till Alice med mössa. Hon skulle ha fått den till första advent med det glömde vi. Hon blev i alla fall hur glad som helst. Hon tog på sig den direkt, hon kan själv och sen hade hon den på sig hela kvällen. Vägrade ta av den så hon kladdade ner den med middag och sen var det liv då den skulle av inför nattningen. Kul att man kan hitta så rätt.


Idag var det fler intervjuer, förra gången var det bara en men idag blev det tre. Det var intensivt, inget jobbigt men man måste ju vara alert och lyssna och anteckna. Jag håller inte i intervjuerna men jag ställer ju också frågor och fast det är den som ska ha en personlig assistent om bestämmer så har jag ju också ett finger med i spelet. Vi anställer ju inte kriminella… det blev en lång dag men till slut var vi klara och din mamma åkte hem.


Din pappa hade hämtat paket med grejerna till telefonen idag. Så då han kom hem kopplade han in den. Först läste han i manualen och din mamma kollade igenom de andra pappren. Vi fick inte välja något telefon nummer själv. Där stod ett och det skulle vara likt områdets, men det var det inte. Här har man fem nummer och vi fick sju! Två för operatören och sen fem till. Nu känns det som vi bodde i Stockholm men en massa nummer, vi har ju dessutom tre i riktnumret, men det får väl duga… Det var det enkla men sen skulle de kopplas ihop och det tog tid. Den sökte och sökte och laddade och laddade men till slut så gick det.


Då vi ätit middag satte din pappa upp den sista panelen i uterummet. Så nu är allt klart för att måla. Din mamma fick hjälpa till lite och hålla in panelen. Vi ville inte spika mer än där det inte syns så vi limmade dem. Ibland fick man dock hjälpa till att trycka till panelen så den fastnade i limmet. Innan han kom upp prov ringde han till din farmor och farfar och det gick bra, de ringde även tillbaka igen.


Imorgon kommer damerna och det ska bli riktigt kul. Din pappa ska ju till Stockholm, för några timmars jobb men … hoppas det blir bra i alla fall. Det var en bra dag för honom att åka då din mamma har sällskap hemma. Vi kollade tv innan det var dags för John Blund. Tänk att vi sover så bra. Det är ju tur det men det tar inte lång tid för någon av oss att somna och länge sover vi också om vi inte stället klockan. Det gäller väl att passa på. Din mamma sa till din pappa ikväll att om fyra månader är det inte bara du och jag som ligger här och myser då är vi två till. Din pappa satte sig upp i sängen och skrek, fyra månader! Ja, om de stannar inne full tid… men hur ska vi hinna få allt klart här? Ja, det är en fråga som vi får fundera på. Vad ska vi prioritera först?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards