Alla inlägg den 9 december 2009

Av Carina - 9 december 2009 18:30

Idag fyller din pappa år, hipp, hipp, hurra! Din mamma sov oroligt för jag skulle ju vakna först och helst precis innan klockan ringde. Till slut ringde klockan och din mamma smög upp och ner. Tog fram och fixade frukost brickan. Bar först upp paketen och sen brickan. Det är inte så lätt att gå i vår trapp. Tände ljuset då jag kom upp. Harklade mig lite och sjöng sen Vi gratulerar för din pappa.


Han vaknade, sov naturligtvis som en stock… och tittade nyvaket upp. Din mamma satte först ner brickan och sen fick han sina paket. Han gissade nästan vad det var i den stora men han fick även två tröjor och en choklad ask av sina föräldrar. Vi åt lite frukost och din pappa blev så glad att det kom lite tårar. Han är inte van vid sådana födelsedags firande, så det är extra kul att göra det för honom. Han fick sen gå ner och äta resten av frukosten nere och komma upp med lite till, till mamma.


Han åkte till jobbet och din mamma låg i princip hela dagen. Trött och jag ska ju jobba imorgon igen och då gäller det att vara utvilad. Det enda jag gjorde var pepparkaksdeg. Då din pappa kom hem så var han också helt slut. Undrar hur länge han ska hålla sig utan rasa, det kan man undra. Vi sov en stund innan vi svidade om och körde mot stan. Det var ju faktiskt skönt att grannarna inte kunde komma så vi kunde gå ut istället och din mamma slapp laga mat.


Vi var på loftet i Östersund, ett ställe jag bara har hört talas om. De hade en bra kvällsmeny för jag var ute på Internet och kollade upp vad det var för mat och här var bäst. Din pappa visste inte vart vi skulle och hade inte heller varit där. Det är högt upp och man ser till Frösön och vi satt vid fönstret och hade jätte bra utsikt. Maten var jätte god och din mamma drack alkoholfritt vin och din pappa drack öl. Vi åt bara mat för vi skulle fika hemma. Detta var ett ställe att rekommendera.


Först hade jag tänk att vi skulle gå på Arctura men de hade bara julbord och det ville jag inte äta. Ingen av oss är så förtjusta i det och nu äter ju din mamma så lite… Väl hemma fikade vi och sen gick vi och la oss. Vi var ju båda helt slut. Din pappa var nöjd med dagen och det var ju huvudsaken.  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards