Alla inlägg den 2 december 2009

Av Carina - 2 december 2009 10:00

Din mamma har blivit som en pensionär. Jag lägger upp veckan efter de dagar jag jobbar, tre till antal. Idag skulle din mamma redan vara på föreläsning kl 9.30 och det är verkligen i tidigaste laget. Det började inte bra, din mamma spydde redan innan frukost. I vanliga fall hulkar jag bara och får upp slem och saliv men nu spydde jag på riktigt, men det var ju mest galla. Så din pappa fick skynda upp med frukost för illamåendet kommer ju som ett plåster direkt. Då han satt ner frukosten skulle han ge din mamma en puss och tryckte lite väl hårt på sängen och vällingen åkte ur. Att det kan vara så mycket i en mugg… Din pappa blev helt förstörd och vi försökte torka upp så gott vi kunde. Han sa att han kunde ligga där ändå sen, bara det torkar.


Åt frukost och pussade sen din pappa då han åkte iväg till Sveg, det fanns lite välling kvar i muggen. Din mamma la sig och sov en stund till men ställde klockan för att komma upp i tid. Mådde fortfarande illa och var trött, visste inte riktigt hur jag skulle klara dagen. Gick upp och klädde mig och då jag borstat tänderna spydde jag nästa gång. Det kändes inte bra att åka till jobbet på dessa grunder.


Skulle till hörsalen på sjukhuset och jag visste inte riktigt vart den var men det förstod jag då jag parkerade. Det var fullt med folk som vandrade ner mot andra sidan och det var rätt ställe. Din mamma satte sig längst ut så jag kunde gå ut om det skulle bli för mycket. Det gick bra men jag mådde inte bra och var otroligt trött. Trodde ett tag att jag skulle somna.


Då jag kom hem tänkte jag lägga mig och vila direkt men jag tog ett litet ryck för sen orkar jag kanske inte. Tände i brasan, fick först hämta ved. Gick en runda runt och kollade hur fint vi bor. Låste alla dörrar i garaget för nu ska vi inte springa där i tid och otid. Tog dessutom ut lite mer skräp dit ut och hämtade påslakan i husvagnen.


Då jag kom upp kollade jag lakanet och det var hur styvt som helst och det måste bytas. Däremot så tvättar vi madrass tyget en annan dag då vi kan hänga ut det. Så det blir att bädda rent idag igen, det gjorde vi ju i helgen. Då din pappa kom hem åt vi men din mamma var så trött så jag la mig igen. Denna dag tog hårt på din mamma. Förmiddagar ska din mamma ligga i sängen, jag mår bäst då. Din pappa är inte heller så pigg då han har kört bil hela dagen så det blev en tidig kväll.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards