Alla inlägg den 30 december 2009

Av Carina - 30 december 2009 12:45

Idag ringde klockan 03.45 och det är ju mitt i natten. Detta hade inte din mamma tänkt sig då vi bokade biljetter, jag såg bara priset. Vi gick upp och vi hade ju packat i princip allt igår, det var bara tandborstar och tandkräm som skulle i väskan.


Din pappa fixade frukost och vi åt, din mamma sparade halva mackan och tog med mig. Din pappa packade ut vår packning i bilen och vi gjorde oss färdiga för avfärd. Vi fick väcka din mormor för hon ville säga hejdå till oss. Hon sa till din pappa, ta väl hand om henne. De är ju klart oroliga för din mamma och jag bor ju så långt bort så de har lite dålig koll. Vi körde via Lund då det var minusgrader och då vi närmade oss Sturup började det snöa. Vi tankade då vi kom fram och ställde sen bilen på anvisad plats och la nycklarna i en låda. Din pappa tog packningen på en kärra och vi körde in. Nu var vi i väldigt god tid, så pass att de inte hade öppnat bagage inlämningen.


Vi hade plastat in och tejpat våra adventsstjärnor om vi behövde skicka dem som special bagage men vi kunde ha dem som handbagage. Vi hade också lagt våra två datorer i en tyg väska, lätt att ta upp i säkerhetskontrollen. Vi fick nu sitta och vänta på planet men till slut lyfte det. Vi fick frukost på planet och din mamma mådde illa efteråt. Så pass att jag med mig en spy påse med mig då vi gick av planet i Stockholm.


Vi skulle åka samma plan till Östersund och hade samma platser. Frågade inte om vi fick stanna men troligen får man inte det, ska säkert prickas av igen och de vill säkert städa i fred. Så vi gick av, checkade in först och var först på planet. Sov hela vägen hem.


Grannen kom och hämtade oss och din mamma glömde telefonen på planet och jag fick vänta hur länge som helst innan jag fick tillbaka den. De var inte snabba och hade ingen vidare service men till slut fick jag den. Vi åkte hem och här var det -25 grader och solsken och snö, helt underbart. Vi har ju missat det kalla vädret, det har ju varit -30 grader över julen.


Då vi kom hem var målaren där och målade. Vi gick runt och kollade, klädkammaren var klar och uterummet. Det visade sig att han hade missat i instruktionen och hade gjort en fondvägg i sovrummet med den färgen som vi skulle ha i lilla rummet. Men det var jätte fint så vi behöll det så, det blev lite mer liv i rummet. Däremot trodde han att vi skulle ha vitt i lilla rummet, som vi skulle ha haft i sovrummet, så han hade inte grön färg så det räckte. Han ska komma tillbaka nästa vecka och måla 6 strykningar till, två på två väggar och en på två väggar och sen är han klar.


Eftersom han var där kunde vi inte sova men vi vilade lite och så eldade din pappa upp kakelugnen så vi hann bada. Vi skulle vara på sjukhuset klockan tre och vips var ju klockan två och vi fick fart under skorna. Vi skulle äta mat på stan men nu kastade vi i oss två korvar på sjukhusets kafeteria. Idag skulle vi träffa en ny doktor, henne som din mamma hade telefon kontakt med då jag tog hormonproverna för ett år sen. Det var barnmorskan som gjorde ultraljudet och sen kom doktorn och kollade på resultaten. Hon berättade att allt såg bra ut men förstod vår oro. Din pappa frågade och vi fick veta att Knoll väger ca 930 gram. Det är som de ska väga i denna vecka.


Din mamma ställde sina vanliga frågor. När tror du att jag kommer att föda? Hon trodde jag kunde gå tiden ut, det var inte ovanligt och detta var som en vanlig tvilling graviditet och då kan man gå tiden ut. Tror du jag föder naturligt eller via kejsarsnitt? Naturligt, även om Totta ligger först kan det bli en vanlig förlossning. Hon hade varit med om att det döda barnet kom först. Hur kommer Totta att se ut? Det kommer att bli en klump då det kan dröja innan barnet kommer ut. Det kändes underligt tycker din mamma då Totta ser ut som en liten docka på ultraljudet. Nu blev vi ännu mer förvirrade, ingen doktor tycker likadant.


Vi fick en ny tid på fredag 1 januari för att kolla trycket och urinen igen. Vi körde sen och handlade och kom hem och hade packat upp när klockan var kvart i fyra. Anna och Pernilla skulle komma vid fyra tiden men vi la oss i sofforna och somnade ögonblickligen och sov gott då det knackade på dörren. Då var klockan fem och gästerna hade anlänt. Din  pappa var så trött att han inte orkade gå upp.


Pernilla lagade maten och din mamma hjälpte till lite. Din mamma och pappa flyttade bordet så vi alla fick plats. Vi åt mat och sen gick vi lite husesyn. De tyckte att det var mycket som hade hänt sen de var här sist och det har det ju verkligen. De lånade badkaret och alla tre badade, dock inte samtidigt och det var nöjda med vårt badkar. Din pappa tog in julgranen så den kan tina till imorgon.


Vi åt sen efterrätt och Alice ville ha blåbär, och naturligtvis har ju faster det i frysen och hon blev glad och blå. Då vi fikat klart körde de hem och vi somnade inom en kvart tror jag… vi var helt slut. Vi var ju också uppe några timmar före tuppen idag så vi var väl unnade en god nattsömn.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards