Alla inlägg den 1 december 2010

Av Carina - 1 december 2010 12:15

I natt har Signe haft feber för första gången. Hon vaknade vid två tiden och var stekhet. Nu hade vi varken febertermometer eller Alvedon med oss. Det lämnade vi hemma efter Riga turen. Jag tog upp henne och jag nästan brände mig på henne. Jag tog av henne pyjamasen och la henne mellan oss. Hon skrek och bara slog omkring sig. Er pappa ska ju upp och jobba och nu hade vi önskat att vi vore hemma. Då kunde vi ha suttit i soffan och kollat tv medan pappa hade kunnat sova. Hon ville bara ligga nära mig och det kändes ju konstigt då hon var så varm. Hade vi haft en Alvedon supp hade hon fått en sådan, för mitt i natten är det skönt att få sova. Till slut somnade hon i min famn, vågade inte lägga ner henne förrän jag var helt säker på att hon sov. Då hade vi varit vakna i nästan en och en halv timme.


Då var det er mammas tur att förpesta tillvaron med hostan. Er mamma får nog flytta upp på ovanvåningen då vi kommer hem. Nu hostar jag så fort jag lägger mig ner. Det killar så otroligt i halsen och det går inte att låta bli. Jag är inte så rädd för att väcka er pappa men jag ville inte att er syster skulle vakna igen. Fick gå upp på toaletten och hosta och snyta mig två gånger. Sov sen som en stock då er pappa kröp intill mig då han skulle gå upp. Var sen pigg… Signe lät lite i natt men drömde bara. Hon låg utan pyjamas och sov som en stock. Er pappa åkte till jobbet och kollade så vi kan stanna kvar på hotellet tills han kommer och hämtar oss.


Er mamma gick och tog medicinen. Tänkte vaknar er syster få jag ta piller istället. Men hon sov. Jag satte igång datorn och sen tände jag lampan. Inget gjorde att hon vaknade så er mamma tog på sig kläder och sprang upp och hämtade frukost. Fick låna en bricka så jag kunde få maten med mig ner på rummet. Signe sov fortfarande. Satte på tv och då jag ätit upp gröten vaknade hon äntligen och då var klockan halv tio. Hon var inte lika varm längre, jag gjorde välling till henne men hon åt bara halva flaskan.


Vi la oss sen och sov en stund, en timme tror jag. Er mamma var ju också trött då jag inte fått sova så mycket i natt. Då vi vaknade var klockan halv tolv och det blev lite torftig lunch till er mamma av frukosten och er syster fick lite senare gröt. Vi kunde ju inte värma mat, då hade vi varit tvungna att gå iväg. Febern har nog lagt sig men det är ju skönt att vi får vara här idag. Rätt som det var, var klockan över ett… Signe sov igen. Somnade efter lunchen och sov hur gott som helst.


Er pappa ringde och sa att han var på väg och er mamma packade ihop. Signe sov säkert 2 timmar till efter lunch. Er pappa kom och vi packade ut. Bilen är proppfull… kan inte få in mycket mer och ändå måste vi handla mat i Bräcke. Signe var vaken en bit och gnällde. Hon har ju sovit så mycket så hon ville väl leka lite. Hon somnade så vi körde ända till Bräcke, hon vaknade i backen innan. Vi har ett ställe där med bra mat, bra service både för oss och Signe. Er mamma åt en pizza, bland de godaste pizzorna på länge. Den var inte alls fet. Vi hade tur och skidskyttet hade precis börjat och det såg vi klart. Vi åkte till Ica och så handlade vi mat som vi tryckte in.


Vi kom hem i bra tid. Packade upp lite och sen tog er pappa Signe för det var Bonde söker fru på tv. Er pappa var trött och han mår inte heller bra. Er mammas mage är fortfarande i olag. Undra hur länge den här parasiten ska hålla i sig. Det blev en kort och sur kväll… er mamma tycker det är trist nu. Vi lever i ett kaos och vi blir aldrig klara. Ska vi inte ha någon jul i år heller? Så er mamma tog ett snack med er pappa. Jag vill ha julstämning nu. Så vi bestämde att vi pausar lite i badrummet. Får till väggen bakom kyl och frys så vi kan ställa dit skåpet. Julpyntar, bakar pepparkakor och gör fint i vårt hem. Vi kan ta in badkaret då er farmor och farfar kommer och bära ut det i uterummet. Få hit fåtöljerna i uterummet. Då det är klart kan vi fortsätta i badrummet. Det är ändå inte så otroligt mycket kvar där inne. Det var skönt att vi bestämt det. Nu kör vi på det!


Er pappa installerade sig på ovanvåningen. Han vill inte bo med er mamma som hostar hela tiden. Det är bättre att er mamma ligger nere då jag ska ta hand om Signe. Det känns konstigt att bo ensam i sovrummet då er pappa är hemma. Er mamma hostar så mycket så jag undrar om vagitorierna verkar?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards