Alla inlägg den 5 december 2010

Av Carina - 5 december 2010 15:00

Var uppe redan halv åtta idag för att ta pillan så jag kunde hinna vila medan den verkar innan det var frukost med er farmor och farfar. Er pappa vaknade också så vi låg där och pratade lite. Er mamma sa att kanske var det helt fel att göra ett syskonförsök nu. Vi är inte alls intresserade av det nu… pratar inte om det, jag är krasslig, lyfter och er pappa gör inte mycket knop för att jag inte ska lyfta. Han kommer inte heller ihåg. Förra gången var jag omlindad i bomull av er pappa. Det ända jag känner denna gång är lite molande värk i magen. Jag vet att jag inte kände något förra gången heller men… det känns som om tankarna är på något helt annat håll. Nu har er mamma varit sjuk och det är ju en stor bidragande orsak men er pappa är inte heller alls lika noga han heller. Det enda jag har känt var i natt att jag tyckte brösten ömmade lite men det var det lilla.


Vi gick och vägde oss. Det blev inget igår, vi glömde helt bort det. Er mamma hade gått ner ytterligare ett halvt kilo. Inget bra tecken… trodde magsjukan hjälpte till förra veckan men att det skulle ha rättat till sig nu. Tydligen inte, er pappa gick också ner, som vanligt. Vi åt frukost och sen bestämde er farmor och mamma att vi bakar lussekatter innan marknaden. Er mamma fick lite tips och skrev ner det i receptboken. De blev hur goda som helst. Er mamma gjorde under en jäsning pepparkakshus. Det har er mamma aldrig gjort och nu har jag köpt en mall så jag kavlade ut och gjorde två avtryck med den och gräddade dem. Så ikväll blir det till att bygga hus.


Vi åkte iväg och idag tog er mamma riktigt mycket på sig. Vi har däremot inga bra varma skor till er syster. Det får vi handla då vi kommer fram. Det började snöa då vi kom fram, stora härliga flingor och det var ju rena rama värmeböljan inte mer än 12 minus grader. Vår termometer hemma stod på -49 grader men den stämmer nog inte… Vi började med att äta. Signe hade åkt i ryggsäcken och det verkade hon gilla. Nu fikade vi och hon fick lunch, hon såg att det snöade ute och blev hur glad som helst. Vi gick runt hela markanden och letade efter Svantes strumpstånd. Hittade det på sista gatan… och så hade de inga strumpor kvar! De hade sålt slut nu i kylan. Fick telefon nummer så han kan ringa och beställa själv. Signe somnade i stolen tittandes uppåt. Hon tittade på snöflingorna


Vi åkte hem och fikade goda lussebullar. Er farmor, farfar och pappa tömde uterummet och även delar av vardagsrummet. Alla böcker och kartonger åkte ut dit. Då er pappa gick och la sig pratade vi om Piff och Puff. För lite omtanke, bär mycket… lite molande magvärk. Kände av brösten i natt. Kollade bloggen och jag kände likadant förra gången. Jag hade inga symtom förrän efter jag fått plus.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards