Alla inlägg den 18 december 2010

Av Carina - 18 december 2010 15:30

Det verkar inte vara slut på tårar ännu… så det kommer nog att fällas en del idag med känns det som. Signe sov som vanligt bra och idag ska er mamma åka till stan själv och handla de sista julklapparna. Vi åt frukost och sen körde er mamma. Jag kom in i ganska god tid så det inte var så mycket köer. Handlade de sista till er pappa och så te, jag har bara tråkigt te hemma. Jag kom hem till lunch och vi hade planerat att jag skulle handla färdig mat med mig men Spader Dam öppnade inte förrän tolv och jag var klar på Ica redan innan tolv så jag körde hem och det fick bli pannkaka istället.


Vi åt lunch, er mamma ringde till Ann-Catrin och jag pratade med henne. Er pappa hade på förmiddagen installerat vår tv. Som er pappa har längtat efter detta… nu var han så nöjd, men han skulle ställa in ljudet så Signe och jag gick ut. Hon bara älskar att åka pulka. Vi tog ett varv i rondellen och sen gick vi upp till brevlådan. Det var plogat idag och då går det mycket lättare att dra henne. Hon sitter där bak och tjoar och är så nöjd. Hela ansiktet lyser om henne. Er pappa ringde då vi var välkomna in igen. Det skulle vara absolut tyst då han ställde in det och då fick inte vi vara inne. Vi hann en tur till i rondellen innan vi gick in. Vi kollade upp vart vi ska hänga maten till fåglarna, men det får vi göra en annan dag.


Då vi kom in fortsatte er pappa i badrummet. Vi upptäckte ju att glasbetongen blev för lång. Det var meningen att det skulle vara en halv längst in men det glömde vi och gjorde en hel. Då blev den för lång så nu tog vi bort en rad. Den kan vi ha i toan på garaget. Er pappa sågade av den för det är plastskivor mellan glasblocken. Det blev mycket bättre då han sågat bort den. Satte sen på kanterna som ska vara i metall. Det blev riktigt snyggt, det är bubblor i glaset så det är inte som de vanliga brukar se ut.


Er mamma bakade lussekatter, kan undra om det blir lika bra som er farmors. Jag gjorde i alla fall precis som hon sa. Fick ringa till henne och fråga om sockervattnet som hon penslar dem med efteråt. Er pappa lagade mat samtidigt så det var fullt i köket. Signe satt i sin stol och var med oss båda. Hon gillar att få vara med och har då bra tålamod. Både maten och lussebullarna blev goda. Efter vi ätit fick Signe bada i vasken. Nu är det ju lite jobbigare att bada henne då vi måste koka hennes vatten så det blir inte lika ofta men hon blir så glad då hon får komma i badet. Hon saknar nog babysim, förhoppningsvis får vi börja i januari igen på ny kula.


Signe somnade som vanligt under dunder och brak. Kan inte förstå, ibland bara vi lägger henne i sängen och hon somnar av sig själv. Andra dagar skriker hon som om vi höll på att förgifta henne. Nu har det varit så några dagar och hon bara skriker och sliter sig ur greppet. Lägger man henne i sängen skriker hon som om det vore knivar i sängen. Nu har i alla fall er mammas hormoner landat och jag har bättre tålamod med henne och då går det lättare. Då hon somnat badade era föräldrar. Snart så kan vi bada tillsammans i stora badet i badrummet. Badkaret är på plats men inte inkopplat. Därefter tog vi en välbehövligt fika men lussekatterna. Er mamma har packat in alla paket, nu är det bara en kvar som vi ska hämta i veckan. Vi kollade på Maria Wärn som vi hade inspelat och sen gick vi och la oss.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards