Alla inlägg den 12 december 2010

Av Carina - 12 december 2010 14:45

Sovmorgon idag med, Signe börjar sova lite längre nu igen. Er moster är förvånad över hur snäll er syster är. Är ni medvetna om hur snäll unge ni har? Jo, det är vi väl men vi är ju vana vid henne. Hon somnar då ni lägger henne, hon sover hela nätterna och länge på morgonen, hon leker själv i rummet och hon bara gapar och äter det ni serverar. Jo, så är det ju… vi är medvetna om att vi har ett snällt barn men det blev ännu tydligare nu. Signe fick ytterligare en julklapp av er moster idag, en siden pyjamas. Den var stor men den växer hon i, er moster har alltid sådana pyjamasar så nu blir de lika.


Er pappa byggde idag och er mamma, syster och moster gjorde fika och åkte till pulka backen på Frösön efter lunch. Vi har köpt en pulka så vi kan åka vuxna med Signe på om man vill åka nerför en backe. Vi tog med båda två, hennes egen och den svarta. Hon började med att åka en sväng med er moster för er mamma är dels förkyld och så fort jag rör mig utomhus så börjar hostan. Dels för att jag inte ska anstränga mig för vi vet ju ändå inte helt säkert att Piff och Puff inte är kvar. Mensen har inte kommit, jag har visserligen inga symtom men ibland kan det bli sena plus med äggdonation. Så vi har bestämt att vi ska göra ett nytt graviditetstest imorgon bitti så vi är helt säkra. Är det minus slutar jag med medicinerna direkt.


Hon var lite skeptiskt till att åka nerför backen men hon var inte ledsen. Hon fick snö i ansiktet men var likgiltig, hon åker nog hellre på platten. Er mamma tog sig också upp en sväng, vi fick lägga henne med huvudet mot mig då jag drog upp henne så hon inte skulle trilla ur. Vi åkte en tur ner och det gick undan. Efter det så fikade vi, Signe fick frukt och vi drack varmchoklad. Det var ganska kallt och molnigt så det var inte allt för skönt. Er moster åkte ett åk till med er syster och sen sprang hon runt med Signe i hennes egen pulka och då tjöt hon av glädje. Det började mörkna och vi åkte hem.


Vi lagade Ica mat idag och det smakade bra. Det blev lite bråttom för vi skulle till kyrkan och titta på Lucia. Er mamma hade tagit på er syster ett vitt nattlinne och så fick hon rött band i midjan och glitter i håret. Vi hittade inte ljuset så det fick hon klara sig utan. Vi kom för sent men smög oss förbi Lucian och gick in och satte oss. Då Lucia tåget gick fram så satte vi oss i gången på golvet. Signe satt och dansade då de började sjunga och hon gillade det hon såg. Det var inte så mycket Gudtjänst utan mest Lucia. Det kom också små Lucior som var förskoleklass och ettor från Orrviken skola. Efteråt bjöd de på glögg och pepparkakor utanför kyrkan. Träffade på lite känt folk bland annat en gammal jobbar kompis.


På kvällen hade vi lite julafton och vi fick en jättefin snapsflaska av er moster. Det har inte vi någon så det var jättekul och den var verkligen fin. Det var som om det vore en flaska inuti. Er syster fick en ny kaffepress för den andra slog hon sönder, hon hade tydligen köpt en till men nu har hon och så fick hon jul kaffe. Det brukar hon alltid önska sig och få. Vi spelade spel, er mamma måste utnyttja när det är någon som vill spela spel med mig. Det har varit mysigt att ha er moster här i helgen, vi har varit sams hela tiden och det beror nog på att er mamma tänkt sig för. Jag har en ovana att använda ordet faktiskt. Det låter som att jag är sur och arg och att jag inte tror att någon annan gör något. Er moster klagade så i somras och det blev lite dålig stämning, senare på hösten upptäckte er pappa att jag ofta använder faktiskt. Han ifrågasatte varför jag sa så? Så nu har jag ändrat det och vips blev stämningen mycket bättre. Jag använde ordet mest av ofog för jag menade inte så.


Er mamma är lite spänd över testet imorgon, det är ju vår sista chans denna gång. Hoppet är ju det sista som lämna kroppen och eftersom mensen inte kommit så är ju chansen där. Jag känner efter hela tiden om jag har några symtom men det har jag inte. Så jag får gå upp tidigt imorgon för er pappa ska köra er moster till flyget då han kör till jobbet och jag vill att han ska vara med då vi tar testet.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards