Alla inlägg den 17 december 2010

Av Carina - 17 december 2010 15:30

Den jäkla gråten, att den aldrig ska ta slut denna gång. Visserligen tycker jag fortfarande synd om mig och om oss. Att ingen kommer hit och hälsar på. Nu kommer Helena så jag ska inte säga ingen men av alla de vi bjudit hit så kommer nästan ingen. Idag ska mammorna komma så vi har lite att stå i och jag kan ju inte se hur illa ut som helst. Jag gick upp innan Signe vaknade och tittade mig i spegeln… det skulle jag inte ha gjort. Jag fick ur linserna och in med glasögonen, det var skönt att slippa linserna. Det gillade inte Signe, hon kände inte igen er mamma med glasögon. Hon blev tom lite rädd och ledsen men hon hör ju att det är jag. Tar jag av dem blir det bättre.


Vi åt frukost och började städa. Det är konstigt att vi kan städa hur ofta som helst men ändå är det skitigt och framplockat. Signe vill inte sova… hon bara skriker så jag fick sitta med henne en stund också och det tog ju tid av städningen. Till lunch åt vi och så bakade er mamma pepparkaksbröd. Vi hann gå till brevlådan innan gästerna kom. Er pappa kom hem en sväng, men det vara bara för att leverera tv som han hade hämtat på lunchen.


Jennie och Lovali var först, därefter kom Frida och Tyra och vi började fika. Då kom även Therese och Georg så vi blev en liten skara i alla fall. Vi fikade och pratade, er mamma fick jul müsli och Åre choklad. Det är skönt att höra att vi har det ganska lika allihopa. Förutom att de andra börjar jobba så smått. Jennie har börjat på heltid, Frida ska börja på 75 % i februari och Therese har börjat gå in och jobba extra. Det verkar som Georg också ska gå i Orrviken. Det blir det väl för Signe om det inte kommer två nästa gång då får vi tänka en extra gång. Så småningom kommer hon ju dock att gå där. De började dra sig hemåt vid fyra tiden. Er pappa kom hem och er mamma hoppade i badet, vi ska ju på julfest på er pappas jobb idag.


Er mamma badade och sen snyggade vi till oss alla. Det har snöat mycket idag och er pappa fick skotta lite. Även Kjell kom och plogade, grannens kompis körde av vägen. Det hände mycket i vår lilla by idag. Vi packade in oss och er mamma hade extra kläder med till mig och er syster. Det var så stora drivor, då vi körde in i den ena kom snön upp över rutan. Den var nästan en meter hög men det var ju fluffig snö så det gick bra. Det är skönt i sådana lägen att vi har fyrhjulsdrift och att bilen är lite högre. Vi kom fram och vi var nästan först fast vi kom för sent. Signe blev uttittad hela kvällen och hon var så duktig. Hon log och skrattade och var allmänt nöjd. Hon fick mat lite innan oss för då var ju klockan sju och hon hade inte ätit middag. Hon tröttnade efter en stund och satt hos er pappa. Då er mamma också ätit upp fick jag henne att sova, inte första gången men andra.


Efter en halvtimme kom en och sa till er pappa att Signe var vaken. Hon fick sitta upp en stund till. De andra var så förvånade över att hon var så snäll fast klockan var så mycket. Då klockan var tio packade vi ihop och åkte hem. Hon somnade inte ens i bilen hem, det är en party pingla vi fått. Då vi väl kom hem och hon fick pyjamas på sig somnade hon gott i mammas famn, efter lite gnäll. Er mamma och pappa var också ganska trötta och gick och la sig då Signe somnat.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards