Alla inlägg den 15 december 2010

Av Carina - 15 december 2010 15:30

Igår drack ju er mamma den farliga hostmedicinen och det märktes idag… jag var helt slut. Fast Signe hade vett att ta lite sovmorgon. Hon fick vara med er mamma och vila lite till i sängen. Er mamma mådde inte bra alls, jag var så trött så jag knappt kunde vara vaken. Gick upp och skulle byta på Signe men då trodd jag att jag skulle tuppa av så då fick jag ta Signe med mig i bara blöja och ta på henne kläder i soffan. Mådde så illa och klarade inte av att stå upp. Då jag tagit på henne sprang jag bort till köket och gjorde välling. Hon får nöja sig med det idag. Då hon hade ätit klart så ringde jag er pappa och sa att han fick komma hem, gärna nu meddetsamma. Det kunde han inte men han skulle komma hem till lunch. Han skulle ändå komma hem innan två då vi ska göra ovk då. Det kommer en kille hit och ska mäta och ställa in ventilationen.


Signe fick sitta i soffan och leka medan er mamma låg och vilade. Till slut blev hon så trött att hon ville sova och vi somnade båda två i våra sängar. Er mamma orkade inte ens äta frukost. Jag somnade som en stock och sov då er pappa kom hem. Det var skönt att få sova, det är inte ofta jag sover samtidigt som Signe på dagen för hon sover ju hela nätterna men idag var det befogat. Då jag vaknade gjorde er pappa gröt till mig och jag blev piggare. Jag behövde verkligen den sömnen.


Jag satt sen i soffan mest hela tiden. Idag skulle er mamma ut och handla julklappar men det var inte så aktuellt. Jag offrade mig i alla fall lite och julpyntade lite. Klockan två kom ovk killen och det var ju inte bara. Det tog ganska lång tid, de skulle ställa in alla ventiler och vred hit och dit. Så er mamma åkte iväg innan han var klar. Jag skulle på mentors träff. Först passade jag på att åka till Jula för jag skulle ha timer. De vi har antingen låter eller så fungerar de inte. De hade vad jag behövde och så körde jag till campus.


Idag handlade det om varumärken och det var en föreläsare där. Han liknade Bert Karlsson så er mamma flinade lite för sig själv då jag tänkte att det hade varit han som sagt detta istället. Kunde man lita på honom? Efter föreläsningen fick vi mat och idag fick vi röding. Det var lika gott som vanligt och jag och min adept bestämde nya träffar. Vi ska träffas två gånger till innan nästa träff som är i februari. Er mamma körde sen hem och var nöjd med att jag hade orkat detta idag.


Signe sov då jag kom hem och det hade gått bra med ovk. Han hade tipsat om att vi kunde bygga in ventilationsskåpet helt och isolera. Det är nog bra för det är så kallt, speciellt i ena sidan. Nu är det ju nästan öppet där och det blir kallt i tvättstugan av ventilationen. Det blir en senare fråga. Nu ska er pappa ta reda på vad som behövs för att få godkänt av kommunen så vi kan sätta lånen. Vi vet att detta var ett av de obligatoriska protokollen. Det blev en tidig kväll för er mamma idag. Jag tänkte inte ta någon hostmedicin idag men jag tog halva dosen och så tog jag den direkt då jag kom hem från mentor träffen. Jag var ju uppe en stund sen och vi fikade ju innan vi gick och la oss. Det var ju Bonde söker fru och det kan ju inte er mamma missa…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards