Alla inlägg den 22 december 2010

Av Carina - 22 december 2010 16:00

Idag ska er pappa bara jobba halva dagen för sen ska vi åka upp till stugan. Det verkar bli bra väder så det är bra. Er mamma packade på förmiddagen och förberedde så vi kunde åka så fort som möjligt. Er pappa ska äta lunch hemma. Signe sov gott och tog lite sovmorgon. Er mamma hoppas verkligen att julkorten och almanackorna kommer idag annars blir jag rejält sur. Jag har varit sur och tvär i flera dagar nu och det är Icas fel. Det blev en del gjort tills er pappa kom. Er mamma körde och kollade posten och jodå äntligen hade de kommit.


Jag packade in almanackorna, fixade påsar så jag kunde skicka iväg dem. Skrev julkort till dem som skulle få paket och skickade med lite vanliga kort på Signe. Vi åt lunch och er pappa packade bilen. Då det var klart skickade jag iväg han och Signe på en paket runda. Han skulle lämna en hon Mona, julkort hos bonden föräldrar och julkort och lite julgodis till grannarna. Under tiden packade er mamma färdig. Vi bestämde oss för att skita i att skriva julkorten utan istället skriver vi dem i stugan. De kommer ju ändå inte fram före jul.


Vi hade även fått en avi att er mormors paket fanns på Statoil för avhämtning. Vi hade tänkt äta lunch på vägen men nu var klockan tre då vi körde hemifrån. Då vi kom till Statoil visade det sig att paket var att hämta tidigast klockan 16. De sa att vi kunde komma senare, vi har ju öppet till 24 men det har ju inte er mamma och pappa tid med. Vi åkte och handlade på Ica och sen kom vi tillbaka igen. En kille ville hjälpa mig och undrade hur paketen såg ut. Jag ringde er mormor och hon berättade. De har jättemycket snö i Skåne. Jag berättade att jag skickat paket till dem idag och att det är till både er moster och morbror också. De hittade inte paketen och då de kollade upp den på datorn så var det inte helt säkert att den hade kommit, den hade stannat i Malmö i flera dagar och sen på ett annat ställe. Så då hade vi väntat i en timme och gav upp.


Så vi kom iväg fyra istället för innan lunch. Vi stannade i Strömsund och fikade på Ica. Er mamma och pappa tog en macka och Signe fick mat. Vi ska få mat då vi kommer till er farmor och farfar. Signe somnade då vi körde från Frösön och sen sov hon igen efter Strömsund. Hon är duktig vår unge. Då hon vaknade var hon ledsen, hon sov inte så länge efter Strömsund och skrek mesta delen till stugan. Er mamma och pappa försökte med nappen men hon var ledsen. I Dorotea kom er mamma på att hon kanske vill ha ljuset tänt och tände lampan där bak och då blev det bättre. Då vi hade svängt in på Granbergsvägen så hörde vi något konstigt ljud från Signe, sen kom ett lika konstigt ljud. Stanna bilen sa er mamma. Jag gick ut och visst Signe hade kräkts och det var inte lite heller… jag torkade bort det värsta. Hon var jätte ledsen men vi hade två km kvar och det är ju bättre att vi kommer dit och hon får ta av sig alla kläder. Hon har kräkts ner både sig och bilbarnstolen.


Då vi kom fram tog er mamma ur er syster och gick direkt till er farmor och farfar. Jag tog av henne och hon var blöt ända in på kroppen så mycket som hon hade kräkts. Farmor fick tvätta alla kläder, även overall och egentligen er mammas jacka men jag vill tvättad den med impregnering så jag vänta tills vi kommer hem. Signe fick också hoppa i badet direkt. Hon badade i er farmors köksho. Det gillade hon och plaskade rejält. Er pappa tog hand om bilbarnstolen och han fick ta av allt tyg för den var rejält ner kräkts. Jag hoppas verkligen inte det är åksjuka? För hon åkte ju faktiskt 25 mil innan hon blev dålig.


Då hon hade badat och er pappa fixat stolen fick er mamma och pappa äta. Det blev en sen middag, er syster kommer att få välling då hon ska lägga sig. Då vi ätit visade det sig att er farmor ville se på Bonde söker fru så då gjorde er mamma och syster henne sällskap. i en paus gick vi upp till oss och vi satte på Signe pyjamas. Er pappa hade tömt ganska mycket i bilen och nu flyttade han in Signe säng till hennes rum. Er mamma gjorde i ordning välling och gav er syster. Hon somnade sen gott i sitt egna rum. Vi göra finare där imorgon men det var lika bra att få in sängen. Hon har fått en frostvakt där så det inte blir så kallt. Det finns ju inget element i det rummet. Det finns det inte i vårt heller men det blir varmt av kaminen och er pappa går upp och eldar på morgonen.


Då hon somnat packade vi upp lite och sen satte vi oss och tog en fika vid tv. Det är skönt att komma hit, det är inget bygge och denna gång ska inte er pappa göra så mycket annat än mysa med sin familj. Vi var ganska trötta så tv fick inte sällskap så länge. Man sover så bra här för det är så tyst.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards