Alla inlägg den 6 december 2010

Av Carina - 6 december 2010 15:00

I natt sov Signe hela natten, hon skrek till några gånger men vi behövde inte gå upp. Er mamma hostade men det börjar äntligen avta. Er pappa fick gå in till henne och ge henne nappen en gång innan han gick till jobbet. Er mamma gick upp innan sju och tog pillan och gick och la mig igen. Ett gravidtecken är att jag sover dåligt på morgonen. När jag väl varit uppe somnade jag inte om. Signe vaknade halv åtta och jag var och hämtade henne och vi mös i storsängen en stund. Er farmor och farfar skulle åka så tidigt idag men de hade tydligen ändrat sig. Vi åt frukost och er syster ville sova igen. Kommer hon upp för tidigt så vill hon sova efter frukost. Vi väntade in er farmor och farfar men en stund efter det att de kommit gick Signe och la sig. De verkade inte ha bråttom och vi satt och hade en lång frukost.


Er mamma hann duscha innan Signe vaknade men hon vaknade igen innan de åkte. Då de hade åkt så gjorde vi oss i ordning och åkt på kyrkis. Det var inte så många där idag så det var lite lugnare. Vi sjöng och Signe dansade hela tiden. Idag valde Signe en julsång. Hon fick lunch och pratade med grannen. Hon vet ju att vi varit i Riga. Signe var inte så pigg så vi åkte hem efter lunchen. Vi åkte visserligen inte hem, er mamma var tvungen att tanka. Körde till Statoil men som vanligt hade jag plånboken hemma… så det blev Jet istället. Precis då jag skulle köra in där så ringde Riga. Jag hade frågat om när jag kunde göra vanligt graviditets test och det kan jag göra på onsdag morgon. Hon hade också ett tips på hostmedicin, ska se om det finns på apoteket imorgon. Hon kollade också upp hur jag mådde i övrigt. Hon berättade att de hade -2 grader här och er mamma berättade att vi hade -20.


Då vi kom hem tog vi några kort på er syster i pulkan. Fast hon inte hade så mycket kläder på sig ville hon inte gå in. Men er mamma var hungrig. Så vi gick in Signe somnade och er mamma åt lunch. Det är tröttande att leka på kyrkis men hon var inte pigg på att sova heller. Hon sov inte så länge och sen var hon gnällig. Hon är nog inte helt frisk men hon är inte dålig i magen. Er mamma plockade undan så vi kan börja tapetsera på väggen bakom kyl och frys och sätta byrån under trappen. Då er pappa kom hem fixade han mat och sen tog han in så jag kunde börja tapetsera. Vi ska ha en renoveringstapet på baksidan så det inte spricker. Han la Signe men det gick inte så bra. Hon somnade gott men vaknade igen och er mamma somnade om henne. Då var tapeten uppe och det blev bra.


Er mamma började baka pepparkakor vid nio tiden och tvingade er pappa att hålla mig sällskap. Sällskap vet jag inte om det blev för han kollade på tv och bilar på nätet. Han fick lite skäll och så pratade vi om Piff och Puff istället. Vi är lika osäkra denna gång men det känns helt annorlunda mot då Knoll och Tott var på ruvning. Nu känns det ändå inte lika viktigt att det blir något efter som vi har Signe nu. Ändå vill vi så gärna att Piff och Puff flyttar in och trivs bra tills i sommar. Vi hinner inte tänka på er Piff och Puff men ni ska veta att vi längtar efter er.


Er mamma är lika nervös för testet denna gång. Förra gången var jag också det men ändå så säker på att det skulle gå vägen. Det är jag inte denna gång. Förutsättningarna är ju inte desamma. Det kunde ju inte ha börjat sämre samtidigt säger ju er pappa att kan det påverka så mycket. Vi sa båda två sen men varför skulle det inte fungera? Er mamma vill inte testa samtidig som jag vill. Det enda tecken jag har för att det skulle kunna gå vägen är att jag inte är så hungrig längre, eller jag äter inte så mycket. Har inte ätit upp gröten tre mornar på raden nu. Det är ovanligt och ett tydligt gravid tecken. Det gäller bara att hoppas och det gör vi båda två och halva världen med oss. Det känns ändå så overkligt på något sätt. Nu förstår er mamma de som bara få ett barn. Man är nöjd så fort man fått ett, vi vill ha fler men det känns inte lika stressande som då vi inte hade något.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards