Alla inlägg den 7 december 2010

Av Carina - 7 december 2010 15:15

Igår då jag la mig och precis hade somnat vaknade jag av att jag fick en rejäl hostattack. När ska detta ge med sig? Jag hostar mindre men ändå tillräckligt så jag tror att Piff och Puff flyger ut. Därefter sov jag som en stock. Var uppe vid fyra och gav Signe nappen men sen sov jag. Pratade lite med er pappa innan han gick upp men somnade om gott sen och vaknade lite i åtta så Signe skrek för fullt. Hon fick komma in till mig och jag fick hoppa över vagitorier. Jag hinner inte ligga kvar i en halvtimme idag för vi ska på föräldrar utbildning.


Vi gick upp och Signe fick mat och jag åt mat. Har ont i magen idag men det är väl för att jag hostar så mycket. Jag är så rädd att det ska komma blod då jag är på toa. Vill helst inte gå dit. Nu ska vi ta testet imorgon och jag är ännu mer nervös denna gång. Ska se om barnmorskan är där idag så kan jag kolla om hon ringer mig angående provsvaret.


Vi åkte till föräldrar gruppen. Det var bara Lovali och Signe som var barn och vi var tre föräldrar. Idag pratade vi tandvård och det var bra. Er mamma har frågat på apoteket angående tandkräm men de kunde inte svara. Nu fick vi tips om att hon ska ha vanlig tandkräm lika mycket som hennes lillfinger nagel… fick även en tandborste av henne. Naturligtvis ska hon inte få godis och annat sött och det är vi noga med än så länge. Det var en bra information utan massa fördömande.


Vi gick sen in på öppna förskolan. Det var bara pappor där och jag var den första mamman. Det kom två till sen, en som jag kände sen kyrkis. Så Lovali och Signe lekte och det börjar gå lite vildare till nu. De tar saker från varandra, kryper över varandra och det bli ju lite gråt. Signe fick lunch där och sen åkte vi och handlade. Vi ska få varor från kvantum idag men de är dåliga på barnmat så vi handlar det på Valla. Signe var så trött så hon höll på att somna i varuvagnen. Hon somnade så fort vi körde därifrån och jag bar inne och hon fortsatte att sova i sin säng.


Er mamma åt lunch och tömde diskmaskinen. Tänkte göra lite nytta men er syster vaknade och hon vaknade på fel sida. Jag undrar om hon också fått parasiten men på ett annat plan. Hon är gnällig, vill inte leka själv och äter dåligt på eftermiddagen. Er pappa kom hem tidigt och även han var trött och gnällig. Så han gick och la sig och sov. Ica kom med varor och er mamma packade upp. Jag packade även om i skafferiet så att allt fick plats och slängde allt gammalt i kylen. Signe lyckades leka själv ganska länge. Fick sen ett ryck och gjorde mandelberg, jul godis. Då tröttnade Signe och ville inte leka själv. Er pappa hämtade henne och sen somnade hon, till slut hos er pappa. Han la henne i sängen och vi gjorde mat.


Efter maten gjorde er mamma deg till mandelmusslor. Nu ska det julas på riktigt. Er pappa och syster gick upp till grannen. Han behövde hjälp så de tog pulkan dit så er mamma han få undan lite. Då de kom tillbaka skulle er pappa lägga er syster men det ville inte hon. Till slut fick er mamma ta över och hon somnade. Efter det så kapade er mamma av tapeterna och er pappa kom och hjälpte till. Vi hjälptes åt att sätta upp dem och det blev en häftig vägg. Imorgon ska vi putsa till den och ställa skåpet på plats. Nu var klockan läggdags och vi gick och la oss. Det är en dag imorgon med och den är redan fullspäckad. Vi ska hälsa på grannen som har brutit benet och ligger på sjukhuset.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards