Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Carina - 11 oktober 2010 13:15

Signe har varit lite vaken i natt med, och er mamma måste byta linser. De skulle jag nog ha gjort för längesen och nu kan jag knappt öppna ögonen då hon vaknar. Tack vare att jag är vaken så många gånger per natt så drömmer jag också mycket. I natt drömde jag att jag var på ultraljud och skulle kolla inför Riga besöket och då visade det sig att jag var med barn och att det var två. De fick hämta in er pappa som satt utanför och väntade med Signe. Tänk som det kan toka till sig… det hade ju i och för sig varit billigt. Däremot hade er mamma varit så mycket mer orolig om jag blivit gravid med egna ägg.


Häromdagen så sa jag till er pappa. Jag tycker att Signe är lik mig. jag vet att hon är lik er pappa de syns på kort. Däremot har jag svårt att se det på dem nu men då vi ser på kort då er pappa var liten är de på pricken lika. Men då er mamma ser på Signe ser jag mig själv i henne och det är häftigt. Hon är ofta lik Ian och det känns bra fast det egentligen kvittar om hon är lik mig eller inte. Hon är min!


Vi gick upp tidigt och åt frukost. Signe hade bajsat så det var därför hon inte ville sova längre än till halv åtta. Hon ville inte äta heller, satt hellre på golvet och lekte. Hon blev trött och la sig och sov. Er mamma ringde till sjukhuset och bokade in ultraljud inför Riga besöket. Jag har ju vetat datumen ett tag men glömt att ringa, men det var inga problem att få tid. Plockade undan lite men ska vänta med att tvätta tills vi kommer hem igen. Vi ska på kyrkis och sen ska vi handla. Det är tomt i kylskåpet. Skickade ett mail till er pappa om ultraljuds tiderna så han kan hålla sig hemma. Fick ju lunch tider och det var bra för det passar, då kan er pappa och Signe äta lunch tillsammans.


Då Signe vaknade åkte vi iväg. Hon var fin i sina nya röda manchesterbyxor och den svart/vita tröjan, gullunge. Vi kom sist, men det brukar vi ju göra. Det var fullt med ungar där. Det var ovanligt många och vi kom knappt in. Vi satte oss precis innanför dörren. Idag var det många nya ansikten och flera av barnen var födda -10 precis som er syster. Så vi knöt lite nya kontakter och Signe lekte med lite nya barn. De tar saker från varandra och så tar de på varandra. Hon åt lunch och lekte vidare. Det var som vanligt sångstund och det gillar ju er syster. Då vi skulle gå kom vi att prata med fler mammor då vi väntade med att klä på oss för det var så mycket folk i hallen. Det är en trevlig stund på veckan den där. Efteråt åkte vi till affären.


Anna hade skickat sms på att hon var på förlossningen så er mamma ringde genast. Hörde då att de satte på en ctg kurva och vilket underbart ljud. Hon hade åkt in då bebisen inte var på hugget som vanlig och då hade visst fostervattnet försvunnit så de ska sätta igång henne. Pratade med Maggan men och vi bokade träff nästa vecka. Signe somnade i bilen hem så jag la inne henne och hon somnade om i sängen. Er mamma åt mackor till lunch och sen plockade jag undan lite. Tvättade och drack lite te… er syster kom upp och fick lite mellanmål. Hon somnade sen igen… hon är trött. Då somnade även er mamma en stund framför tv.


Det blev fläskpannkaka till middag. Det har aldrig er mamma gillat men nu är det hur gott som helst. Det var så mycket fett på fläsket som er mormor gjorde på, nu ser jag till att det inte blir så. Signe var mycket med er pappa ikväll. Hon blir så glad då hon får vara med pappa. Er mamma hittade på lite annat att göra. Vi hade budget möte senare för vi behöver låna mer pengar. Nu då vi levt, lever på nästan bara en inkomst blir det inte så mycket över att handla byggmaterial för som innan. Vi räknade ut vad Riga kommer att kosta och hur mycket piller vi behöver. Det var inte så lätt så det får jag prova igen imorgon.


Signe somnade i min famn men vaknade igen då jag la henne. Sen var hon hur pigg som helst. Men efter ytterligare en halvtimme sov hon igen. Er mamma och pappa satt på var sin sida och lekte med våra datorer. Det är rätt så vanligt… eller så slåss vi om min. Er pappa gick och la sig först och sen satt er mamma uppe och kollade på inspelat på tv. Är trött nu om kvällarna så jag gick och la mig vid halv elva och det kändes som om det var mitt i natten.


Pratade med Pernilla och nu är förlossningen i full gång så nu måste er mamma ligga och oroa sig för det också i natt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards