Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Carina - 21 oktober 2010 18:45

Signe vaknade några gånger under natten men fick hon nappen var hon nöjd. Hon vaknade igen vid halv åtta och då låg hon och pratade en stund men somnade om igen men bara till åtta. Vi låg sen hos mig och myste en stund innan vi gick upp. Er mamma åt frukost, det var bara Fredrick uppe, och sen fick Signe mat. Hon satt och lekte på golvet men blev trött och jag la henne. Hon ville inte sova där så hon fick somna i mitt knä, inte det heller hjälpte. Hon har så vassa naglar att hon river både mig och sig själv. Hon fick sätta sig på golvet igen och var nöjd med det. Konstig unge den där, men otroligt söt.


Maggan och Sigge kom upp och då vi ätit frukost gjorde vi oss redo för en tur på köpingen. Det var fint väder idag men och inte så kallt, igår blåste det så kallt. Vi åt lunch med Linda, eller Maggan och Linda åt lunch och er mamma tog en macka. Det var lite väl mycket hälsokost för att vara sunt för er mamma. Signe fick också mat och hon var nöjd. Vi gick sen till Finess och där åt er mamma lunch. Signe fick lite mat igen… så hon förhoppningsvis sover då vi går hem. Hon sov en stund på vägen till köpingen men hon är inte så förtjust i att sova i vagnen. Vi handlade lite på Coop och lite te på Wahlin´s men sen gick vi hem igen.


Då vi kom hem tog vi kort på Sigge och Signe, de hade likadana tröjor men kanelbullar på. Signe ser ut som en jätte! Hon fick mat så hon skulle kunna sova då vi kör bil för hon sov inte i vagnen. Hon satt uppe och kollade på omgivningen. Nils skulle hjälpa mig att bära ut lite, men då sa han: nej, jag vill inte att ni åker hem redan. Med facit i hand skulle vi ha stannat en natt till. Det gjorde vi inte utan vi åkte iväg men det blev lite väl sent halv fem.


Signe sov till Överhogdal men sen skrek hon. Vi stannade i Rätan och där satt vi i bilen länge så hon lugnade ner sig. Hon var glad då hon satt i mitt knä. Vi gick in och handlade lite så vi kunde låna toaletten. Er mamma var i akut behov. Vi körde sen vidare och innan vi var uppe på E45, 20 m, gallskrek er syster igen. Vi stannade i Åsarna och där fick hon en flaska välling och verkade nöjd. Men så fort vi kom ur Åsarna så började hon igen. Er mamma ville inte ringa er pappa för han sov men jag kände mig värdelös. Jag hade önskat att er pappa hade kunnat komma med buss och sen hållit Signe sällskap i baksätet. Till slut ringde jag och då var det bara upptaget. Fick tag på honom och då tänkte han lägga sig och då var vi bara en kvart hemifrån. Jag sa att han var tvungen att ta Signe så fort vi kom hem. Er mamma var sur och tvär, för han tyckte att vi skulle åka hem på torsdagen och sen vet jag hur det blir. Han är trött efter att ha varit i väg och vill lägga sig tidigt. Vi skulle ha gjort som Nils sa och stannat tills nästa dag. Jag undrar varför Signe inte vill sova i bilen längre?


Er pappa tog hand om Signe och satte på henne pyjamas och gav henne välling. Er mamma tömde bilen och sen åt jag kvällsmat. Jag var sur och satt där för mig själv tills jag surat klart. Då satte jag mig i soffan med de andra. Er syster ville inte sova så er mamma fick till slut somna henne i famnen. Er pappa förstod att han inte skulle gå och lägga sig direkt utan han var uppe och var trevlig…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards