Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Carina - 25 oktober 2010 10:00

Signe sov i sitt rum och det gick hur bra som helst. Vi var uppe var sin gång och gav henne nappen. Det kändes så tomt då vi gick och la oss igår men vi sov gott i natt både er mamma och pappa. Er mamma vaknade inte sista gången hon skrek, då drömde jag att jag skulle handla en telefon och att hon skrek i bakgrunden. Då var klockan 4.20 och sen kunde inte er pappa sova mer. Så han gick upp och var på jobbet innan sex. Er mamma hade ställt klockan på sju för vi skulle till bvc redan kl nio. Det var meningen att vi skulle träffa doktorn men den tiden är ändrad så vi ska träffa sköterskan.


Er mamma gick upp och då jag var uppe på toa ringde klockan igen, hade glömt stänga av den. Då man inte stänger av så ökar ljudet så då vaknade Signe. Vi åt frukost, eller er mamma åt frukost. Det var inte mycket som hon åt, inte ens hälften. Ibland är hon lik er mamma, jag åt inte heller frukost före jag fyllde 30 år. Vi gav oss en iväg till Frösön och då började det snöa, det var snöblandat. De hade kommit riktigt snö uppe hos er pappa på hans jobb. Vi sprang in med andan i halsen som vanligt. Sköterskan är alltid lika lugn och det är ju skönt. Hon var nöjd med er syster. Hon hade växt på längden men inte så mycket på bredden och det gör ju inget. Jag berättade att hon sover bra på nätterna och att hon fått ett eget rum. Det verkade bra… hon frågade hur det gick för er mamma och pappa? Det gick ju bra även om er mamma var orolig men jag sov ju som en stock i natt.


Hon frågade när det var dags för ett Riga besök. Vi pratade lite om hur det kan bli med Signe om jag mår dålig. Er mamma har ju förberett sig bättre denna gång och nu har jag ju något att hålla mig uppe för. Förra gången behövde jag ju inte vara uppe… vi bokade en ny tid i december. Vi ska dit på måndag igen men då ska vi träffa doktorn och troligen en annan sköterska.


Då vi körde därifrån ringde vi er pappa och berättade vad som hänt sen körde vi till kyrkis. Det är kul med kyrkis för er mamma lär känna många här i kring och får lära mig mycket av omgivningen. Signe var trött men hon piggade genast på sig då hon fick se alla barnen. Hon fick lite mellanmål då hon inte åt någon frukost direkt. Hon tar för sig mer och mer för varje gång. Vi skyndade oss hem idag så Signe kunde få sova. Hon sov en timme och sen vaknade hon, eller vakna och vakna? Hon bara skrek och skrek, jag försökte somna om henne men så fort jag la henne i sängen vaknade hon och gallskrek. Hon har fått för sig nu att hon inte ska sova då jag sitter ner med henne utan hon vill att jag står upp eller gå. Till slut gjorde jag en flaska välling och den svepte hon. Därefter blev hon pigg och jag satte henne på golvet i hennes rum. Hon gillar att sitta där själv och leka. Då jag tittade in hade hon tagit täcket runt sig och satt där så nöjd så.


Er mamma har lagt ut hela mars i Gabriel bloggen och det kändes bra. Hela april, maj och juni är också gjord men ska lägga ut de senare. Lägger väl ut de en vecka var.  Det tar ändå lite tid för er mammas dator är seg… ska ta bort massa dubbelkopior på foto. Har många som är samma då jag laddar ner alla varje gång, det är för jobbigt att välja vissa bilder bara.


Er pappa kom hem och vi åt middag. Vi valde att inte kakla idag utan vi väntar med det tills i helgen. Er mamma beställde mat på Ica och er pappa och Signe mätte tak i badrummet. Då ringde vår bankman. Vi har lånat mer pengar och vi ska skriva papper. Han ville att vi skulle komma imorgon men det kan vi inte så vi föreslog idag. Vi fick inget svar men tydligen hade vi fått det då er pappa hade loggat ut. Så han undrade om vi kunde komma. Jag kallade in er pappa, tog på Signe kläder och satte henne i vagnen och vi åkte iväg. Er mamma tyckte att vi kunde bära Signe men det är bra med vagn. Vi var där på 20 minuter sen han ringde och skrev papper. Förhoppningsvis träffas vi i januari och skriver papper på riktigt.


Då vi kom hem tog er pappa pyjamas på Signe och gav henne välling. Er mamma kollade räkningar och då Signe ätit tog jag över så er pappa kunde betala sina räkningar. Hon ville inte sova hos mig så till slut så la jag henne i sin säng. Hon låg där ett tag och tjoade och sen sov hon. Då jag tittade in till henne sen så hade hon tagit upp Labolina och låg lite på henne. Så gulligt… er pappa fick också gå in och kolla söta ungen. Er mamma fikade och er pappa la sig tidigt och er mamma var trött och kom efter ganska snart.

Av Carina - 25 oktober 2010 09:00

Jag skulle vilja att ni skrev under här nedan, om ni klickar på länken. Det är en namninsamling för att man ska kunna få göra äggdonation privat i Sverige. Att inte vi skulle behöva åka utomlands för att få gjort det.


http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5089

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards