Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Carina - 24 oktober 2010 20:45

Oj, nu har vi sovit bra igen och lika så er syster. Det blev tydligen bättre då vi minskade ner på hennes portioner. Ändå fick hon så mycket mat igår. Hon var ju hur hungrig som helst hela tiden. Frukost däremot är hon inte lika förtjust i, hon äter aldrig upp gröten. Idag fick hon lite macka och det gillar hon, men leverpastej på. Efter frukosten kollade er pappa på Äntligen hemma och er mamma lekte med datorn och drack te. Jag smorde också in Signes hår med olja och försökte kamma bort skorven hon har i hårbotten. Hon gillar då man kammar och borstar henne, hoppas det förbli så.


Er pappa skulle ”bara” skära de kakelplattor som skulle skäras och sen skulle vi sätta det. Det dröjde… det var många hål. Så er mamma tog tag i Signes rum. Alla barnkläder är där inne och lite annat smått och gått. Nu blev det 4 stora flyttkartonger men kläder och barnleksaker och så två små lådor. Jag har flyttat in alla henne leksaker i hennes rum och så flyttade vi in hennes säng. Det blev jättefint i hennes rum. Hon har ju en matta som ser ut som en stad men vägar och sånt som hon kan köra bilar på sen. Hon somnade gott även här då hon skulle sova innan lunch. Efter lunch satt hon på sin matta och lekte. Hon är så gullig!


Efter lunch gick vi ut en sväng i det fina vädret. Vi pratade om det igår att vi borde gå en runda varje helg dag så vi får lite frisk luft. Då vi kom tillbaka fikade vi och sen satte vi lite plattor. Signe satt där inne och tjoade. Bonden pappa kom och inspekterade lite. Det var längesen han var här sist. Vi satte plattor tills smeten tog slut. Det var lite retligt att den tog slut då vi har 11 hela plattor att sätta och ett gäng delade. Er pappa ska handla mer imorgon så sätter vi dem då. Er pappa hade hand om Signe medan jag satte plattorna och då jag var klar körde han och hämtade pizza. Då vi ätit rengjorde er mamma alla plattor vi satt upp och städade på golvet. Er pappa badade Signe och gav henne välling. Hon var sen pigg som en lärka.


Vi kollade på Starke man men rätt som det var bara sov hon, mitt i en spark… trötta tjejen. Så jag lade henne i sängen. Det är så tomt i vårt sovrum och jag vet inte om er mamma kommer att klara detta. Jag får flytta undan så jag lätt kan gå upp i natt om hon blir ledsen. Jag har ju föräldrar vakten och jag ska väl lita på den. Vi får se hur det går. Annars flyttar vi in henne igen. Er pappa kommer ju att vara borta i veckan så det var kanske dumt att flytta henne idag men det är alltid fel tidpunkt… Vi badade, hade eldat så det var riktigt hett vatten. Er mamma fixade fika till mig och er pappa kollade på tv.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards