Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Carina - 13 oktober 2010 14:30

I natt har det inte varit mycket sömn för er syster och mamma. Signe har vaknat hela tiden och gnällt, fått nappen och ibland har det inte räckt så länge. Till slut orkade jag nästan inte lyfta mig. Då er pappa vaknade var er mamma i en dimma. Då somnade äntligen Signe om och vi sov tills klockan var halv tio. Då var hon pigg men det var inte jag… vi gick i alla fall upp och åt frukost.


Vi fick kort på Alice och lillasyster, vilka söta ungar. Er syster var hungrig men då hon var klar så satt hon på golvet. Hon sitter där ofta nu, ibland trillar hon och då vänder hon sig och tjoar. Ibland trillar hon bakåt och då hamnar huvudet lite längre ner än kroppen, typ i brygga. Det gillar hon och ligger där och kollar bakåt. Hon kom ihåg att lägga huvudet på sne som hon lärde sig igår. Hon är så söt då, det är hon jämt. Det är tur för henne då hon håller liv i sin mamma hela nätterna. Då Signe började bli trött så gick vi och la oss båda två. Då var klockan kvart över elva. Er pappa ringde precis då vi lagt oss och sen ringde Mona. Men halv tolv sov vi som stockar. Då vi vaknade visade sig att vi nästan sovit i två timmar. Helt otroligt men det var välbehövligt.


Vi åt lunch, er syster var hungrig. Då hon hade ätit mat och frukt satte jag henne på golvet så jag kunde äta. Efter maten städade jag av diskbänken och spisen, där var det riktigt lortigt. Fyllde diskmaskinen och satte igång den. Signe satt fint på golvet och har full koll på vad jag gör. Satte sen på en kopp te. Såg att er pappa hade kommit hem och hade en från jobbet med sig. De kom in sen, han skulle ha lite hjälp med att såga några bräder. Gick lite husesyn, först i garaget och sen i huset. Då han åkte gick er pappa och la sig. Han fick ha Signe med sig för hon behövde sova. Efter en stund ringde det till er pappa och Signe vaknade. Hon somnade om i min famn och sen sov de lite.


Er mamma blev ledsen igen… ingen mat hade vi och er pappa satt bara vid datorn. Han märker inte att Signe börjar bli hungrig. Hans tid och rum försvinner helt. Det var ju meningen att jag skulle ha varit och simmat idag men Mona kunde inte. Därför hade bara er pappa mat. Er pappa undrade om vi skulle dela maten men er mamma hade ju redan ätit den maten till lunch. Han frågade vad jag ville ha och då sa jag pizza. Han hade kunnat tänka sig att köra och hämta en till mig. Han känner ju i efterhand att han gjort fel. Istället fixade han pyttipanna till mig men er mamma har bestämt att det blir pizza imorgon. Jag orkar inte hålla på att planera med mat hela tiden. På det viset är matkassen guld värd. Vi skulle kanske ha den varje vecka?


Då vi ätit satte er pappa upp hyllan i badrummet. Er mamma satt med er syster på golvet och sjöng. Jag hade först torkat golvet för hon kräktes två gånger under middagen. Först kräktes hon en gång rejält, och sen en gång till lika mycket. Så nu är bara frukosten kvar i magen. Då han var klar gick er mamma in och fyllde hyllorna. Jag fick flytta mobilen så nu hänger den jätte långt nere. Signe och er pappa kom in sen och inspekterade. Jag städade diskbänken där och la kläder i backarna till Signe. Det är bra att ha hennes ytterkläder där.


Er pappa gjorde välling till Signe och hon drack en full flaska, det har inte hon gjort på flera veckor. Hon somnade sen i hans famn. Er mamma sa till er pappa att eftersom jag inte kan bli arg på Signe så blir jag arg på er pappa istället. Han förstod att det blir så. Även han är less på bygget. Han är inte pigg och faktiskt är han inte alls bygg sugen. Han ser inte framemot att göra klart badrummet. Vi är nog båda två så less detta bygge att vi blir hindrade i det. Fast vi vet att vi är nära målet så är det så jäkla massa som ska till innan dess. Jag tycker att vi inte ska bry oss så mycket om framtiden. Vi gör badrummet och i helgen ska ju snörasskydden upp och byte till vinterdäck. Annars måste badrummet komma först. Kanske kan er mamma kakla istället och er pappa ta Signe.


Er pappa gick och la sig och då vaknade er syster. Hon fick komma upp och jag somnade henne. Hon ville inte sova så jag gjorde mer välling och hon åt mer än halva flaskan. Bytte på henne och till slut somnade hon om. Hon fick ligga hos mig en stund men precis då jag skulle lägga ner henne vaknade hon igen. Hon skriker och man vet inte vad man ska göra för att hon ska blir nöjd. Till slut somnade hon igen och er mamma skyndade sig och borsta tänderna och gå och lägga sig. När ska er mamma få egen tid?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards