Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Carina - 14 oktober 2010 14:30

Idag fick vi ställa klockan för er mamma ska på massage. Vi gjorde oss i ordning och så åkte vi in till stan. Det gick bra på morgonen och er syster hann sova en liten stund. Då passade er mamma på att klä mig och packa ut vagnen. Er mamma var lite slagen efter ytterligare en vaken, eller halvvaken natt. Jag ringde till sköterskan för igår kräktes Signe upp först middag och mellanmål och sen lunchen. Hon skriker ju sen mycket på nätterna och det går inte och lägga henne i sängen utan att hon skriker. Fick lite tips på att vi ska ge henne mindre portioner och oftare. Vad gäller skriken kan de bero på utveckling och då är det svårt att göra något åt det. Ville vi kunde vi få en tid hos doktorn men jag sa att vi kan avvakta lite. Vi ska prova detta först.


Vi skulle träffa er pappa vid parkeringen vid vattnet men han ringde och hade missuppfattat oss och stod vi en annan parkering. Han fick skynda till oss och så tog han vår bil och körde iväg för att hämta kaklet och lite annat. Han fick order om att ge Signe lite mellanmål först om vi nu ska följa sköterskans råd. Er mamma halvsprang upp men hon var lite sen som vanligt. Lyssnade på mp3 spelaren under tiden och nu hör jag på Annika Östberg och det är intressant. Det var helt underbart med massage. Er mamma var så kall och öm lite här och där. Bokade sen en ny tid innan vi ska åka till Riga. Det är bra att vara avslappnad då.


Vi gick och åt lunch tillsammans på Plaza. Er pappa hade bråttom iväg så er mamma och syster gick upp till er mammas gamla jobb en sväng. Vi ska ju fika på stan men inte förrän halv fyra. Maria blev nöjd över att vi kom, det var längesen vi hade lunch nu. Det var bara synd att hon skulle iväg på möte. Hon hann i alla fall fråga mig om vi skulle tillbaka till Riga. Ja, sa jag och då var hon nöjd, jaha, ännu en gruvsam vinter! Vi pratade också med chefen och Signe fick sitta hos damerna. Vi var välkomna tillbaka en annan dag igen och det ska vi göra.


Vi tog en lov runt i stan. Skulle köpa vantar till Signe men det ville inte hon. Hon ville åtminstone inte prova dem så det blev inget idag. Vi handlade lite annat i alla fall och sen gick vi till Törners. Eftersom er mamma inte vill laga mat så hade jag bestämt att vi skulle äta pizza idag eller hämtmat i alla fall. Så vi fick ju stanna kvar på stan tills er pappa hade slutat. Så vi bokade fika med Lena och Carl. Då vi satt där skickade er mamma ett sms om att vi var där och då visade sig att vi hade missuppfattat. Hon trodde det var imorgon och hon var på jobbet och kunde inte komma ifrån. Det gjorde ju inget för vi skulle ju ändå vänta tills er pappa kom. Er mamma hade ju bara köpt en bulle så jag sparar kakan tills imorgon. För vi bestämde ny träff imorgon.


Er pappa var hemma så vi körde och beställde mat. Signe hade bajsat så vi åkte inte och handlade det får vi göra imorgon. Er pappa hade maten till Signe klar och så hade han dukat till oss. Han bytte på henne då vi kom hem och vi satte oss sen och åt. Det smakade bra och er mamma har längtat lite efter pizza. Er pappa tog Signe och men sen somnade hon hos mig. Då hon väl var i säng gick er mamma upp på ovanvåningen. Jag känner mig så trött, och så känns det så jobbigt med huset. Det känns som att vi aldrig kommer att bli färdiga. Er pappa är krasslig, Signe sover inte och er mamma får inte kakla. Jodå sa er pappa men tänk på följande hundra saker… innan jag blev gravid så hjälptes vi åt och er mamma gjorde hur mycket som helst. Nu när jag kan bygga igen tycker er pappa att det är bättre att han gör det. Du vet det är så stora plattor… er mamma började gråta och er pappa förstår inte riktigt vad jag menar.


Er mamma är barnflicka, städerska, köksa och så ska jag helst vara en älskarinna samtidigt. Nu när jag dessutom inte får sova eller göra saker på kvällarna för Signe inte vill sova blir jag knäpp. Jag kan kakla lika bra som er pappa bara det att han har gjort det. Det är enklast men faktiskt kan han ha Signe lika bra som jag. När han håller på i badrummet så försvinner tid och rum och så sitter jag och Signe där i köket, eller i tvättstugan.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards