Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Carina - 20 oktober 2010 18:30

Vi sov bra i natt både Signe och jag. Då hon vaknar så sparkar hon åt höger och vänster och dunkar då i väggen så jag ska lägga en filt där så hon inte vaknar av det. Fick lägga en filt mellan oss också annars vänder hon sig och ligger på mage på min säng. Vi åt frukost, eller först åt er mamma och sen Signe. Hon sitter så fint och leker på golvet och hunden Ronja är inte så glad för barn så hon kommer inte fram men är mycket nyfiken. Så då Signe sitter i er mammas knä så kommer hon och hälsar på.


Maggan och Sigge sov men kom upp då vi var i slutet av frukosten. De fick träffas lite och Signe är lite nyfiken men vet nog inte riktigt vad det är för något. Vi packade ihop och åkte till Bollnäs. Vi ska äta lunch med Britt-Marie och vara med henne hela eftermiddagen. Då vi kom fram till Mobacke´s så visade jag henne sprutan och undrade om hon ville ge mig den. Det ville hon inte, vilken tjock nål… så v i åkte till Hamrelund. Nils var där så han fick ge mig den. Han hade gett många sådana men bara till män med prostatacancer. Tänk att de kan upptäcka att det passar även för nedreglering av blivande mammor. Signe följde med Britt-Marie men jag hörde att hon var ledsen. De hade gått till personalrummet och då blev hon rädd för alla konstiga tanter. Det var en tjock nål och så har jag fått in en stav där det ska pumpas ut lite hormoner då och då. Det gjorde mer ont med denna spruta än med den andra jag fick förra gången i rumpan. Den måste var dyr sa Nils, han kollade upp och den kostade en hundralapp mindre i Sverige än i Riga.


Vi tackade så mycket för oss och så åkte vi och åt. Det är många som får obehag av sprutan men jag märke inget förra gången och hoppas på att det blir samma nu. Vi åt och drack lite te innan vi åkte till stan. Signe och Britt-Marie gick så Signe kunde sova lite. Er mamma skulle tanka men hade plånboken i skötväskan i vagnen. Parkerade och lagom då kom damerna. Vi kollade lite i en skoaffär och jag hittade söta skor till Signe men hon sov och jag kunde inte mäta fötterna. Istället handlade jag en massa kläder. Det var rea på Kapp-Ahl och det var bra. Precis då vi köpt hennes jacka hittade jag en mycket billigare och färggladare men kunde inte köpa den också. Nu köpte jag den för halva reapriset och en storlek större i storlek 80. Då kan hon ha den till våren och sommaren. Hittade lite pyjamasar, strumpor och en jeansklänning. Hittade även ett par fina långkalsonger till er mamma och jag kom i storlek M, hurra.


Då vi shoppat, eller er mamma shoppat klart gick vi till Krokanen och fikade. Signe fick gröt och er mamma en god onyttig kaka. Där satt vi och pratade och då vi var klara skjutsade vi hem Britt-Marie och körde norrut. Naturligtvis glömde er mamma att tanka så det får vi göra i Ljusdal. Jag letade en stol som man kan hänga på bordet som man kan ha med sig. Hittade ingen i Bollnäs och det fanns ingen i Ljusdal heller. Då vi kom hem åt vi och sen kom det gäster. Mia och Linda skulle komma och sen kom Svante och Ingrid också. Det var kul, Signe sov då de kom men sen vaknade hon och roade dem en stund. Hon satt både hos Linda och Ingrid och verkade trivas i deras sällskap.


Er mamma berättade för Mia och Linda att jag hade varit i Bollnäs och tagit sprutan. Då blev Mia också ännu mer sugen på ett syskon… de blev lite förvånade. Jag trodde att i alla fall Linda visste att det var nära. Vi fick ju ingen tid att sitta och prata för oss själva idag. Vi bestämde träff hos mig nästa gång då det är julmarknad här. Då ska vi shoppa, gå på julmarknad och spela julklappsspel, vilken helg.


Fredrick hade fått jobb idag och det firade vi då alla åkt hem. Maggan hade köpt ”champagne” som vi drack, faktiskt var den ovanligt god. Er pappa ringde då vi satt där och skålade och blev lite sur för er mamma dricker aldrig alkohol hemma. Så jag får väl köpa en sådan flaska och fira med honom en dag, eller kväll. Vi pratade skit en stund och sen gick vi och la oss och Signe och jag sov så gott där sidan om varandra.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards