Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Carina - 18 oktober 2010 14:45

Signe sov hela natten igen… underbart. Hon vaknade en gång efter det att er pappa gått upp men somnade om igen då hon fick nappen. Klockan åtta ringde min klocka och då vaknade även Signe. Vi låg kvar i våra sängar tills er mamma orkade gå upp och hämtade henne. Vi myste lite till innan vi gick upp. Vi ska ju få besök av Therese och Georg idag halv tio och då gäller det att vi är uppe och klara.


Vi hade ätit frukost och Signe hade tom hunnit somna om innan de kom. Hon fick sova en liten stund till och er mamma blev helt klar innan jag väckte henne. Vi gav oss iväg, det var ganska fint väder och härligt ute. Det var varmt då man gick men man kunde inte lätta på kläderna för då blev det kallt. Konstigt väder… det är höst på riktigt och man känner att vintern är på gång. Vi kom fram till kyrkis och det var mycket folk men inte lika mycket som det var förra måndagen. Mona var också här idag och Sara och Simone kände igen Signe. Vi åt lunch och sen var det sång stund. Vi stannade kvar bland de sista för det var för trångt i hallen.


Vi promenerade hem igen och det var väl tur att de annars kom hade vi kört bil… nu fick vi frisk luft. Vi gick en liten extra tur för så vi kunde gå sidan om varandra. Så vi gick nog 6 km idag och det gjorde inte ont i er mammas kropp. De stannade på lunch, eller vi mammor åt lunch. Vi drack te och sen kom er pappa hem. Georg hade vaknat och han och Signe satt sidan om varandra och åt gröt. Det är så roligt när de ser varandra och vill ta på varandra. De verkar gilla varandra. De åkte hem och er mamma bestämde att vi struntade i tippen idag. Så er pappa tog av kroken och släpet innan han åkte. Han skulle åka till Bollnäs idag, det var meningen att vi skulle följa med men nu blev det ju simskola istället.


Han packade och körde och jag tror att han fick lite tårar i ögonen. Signe blir lite svartsjuk då er mamma och pappa kramas men från hon vara med i en gruppkram så blir hon så glad. Nu tittade hon så storögd då er pappa pussade mig. Pussar han på någon annan än mig tänkte hon väl? Då han kört gick vi upp till grannarna. Jag behövde en underskrift och vi stannade på te. Jag hade varit i kontakt med Riga angående att jag blöder lite. Hon ville att jag skulle göra ett extra ultraljud innan jag tog sprutan. Trodde de bara hade telefontid på förmiddagen men upptäckte att de hade även på eftermiddagen. Då var det för sent men jag ringde dit och pratade in på telefonsvararen. Så då jag var hos grannen ringde hon och jag fick en tid imorgon bitti klocka nio. Pratade med er pappa för han tänkte komma till Maggan imorgon då vi är där. Meddelade nu honom att det gick bra och vi fick tid på sjukhuset imorgon.


Då vi kom hem somnade Signe direkt. Er mamma fixade lite och Signe sov länge. Banken ringde och vi ska skriva papper nästa vecka. Pratade mer med er pappa och sen vaknade till slut lilla loppan. Hon var jätte hungrig och hon fick mat och er mamma fick mat. Fick ett tips på familjeliv om en drink med mycket nyttigheter i. En banan, ett rått ägg och lite mjölk, idag tog jag även lite socker men det blev lite väl sött. Det är i alla fall mättande. Efter maten fick Signe bada, hon blir så glad och blötte ner sin mamma rejält. Hon var dock nöjd för hon var inte så sur då jag tog upp henne. Pratade med Maggan medan jag gjorde välling och matade Signe. Hon satt sen och lekte i soffan innan hon till slut somnade i er mammas famn. Det är så mysigt att ha henne somnade hos mig.


Kollade lite tv, badade och lekte lite med Internet. Pratade lite mer med er pappa innan han gick och la sig. Tänkte packa lite men blev trött av badet. Vi ska ju upp tidigt imorgon så det får väl bli en ganska tidig kväll… idag fyller ju er mamma halvår och ingen har uppmärksammat det… inte ens Inga-Britt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards